Fler artiklar

På plats i Almedalen: Förbundet Vi Unga
Sverige är enligt många ett underbart land, men att det såklart även finns problematik inom landet. Ett perspektiv att belysa är att stad och land glider isär, det blir växande storstäder mot en döende glesbygd. För vissa människor som bor på landet och glesbygden kan det kännas tråkigt då det inte sker någon utveckling av…

Almedalstal – Moderaterna
Den 3 Juli var Moderaternas dag på Almedalen. Det var ett tal där Fredrik Reinfeldt hade mer energi än vad han brukar omskrivas att ha inför en stor publik i Almedalsparken. Men vad hade han att säga till alla som var på plats och hur många var det som var på plats som var där…

Summering av Almedalsveckan 2019
[youtube url=”https://www.youtube.com/watch?v=vU1xz8rQfHE&feature=youtu.be” width=”670″ height=”315″] Vad kommer vi att minnas från Almedalsveckan 2019? Vilka organisationer har stuckit ut och vad efterlyser vi för förändringar inför kommande år? Ung Medias reporter Ellen Tingström tar tempen på årets Almedalsvecka med hjälp av Jonas Morian (medgrundare, Makthavare.se och samhällspolitisk rådgivare på Ledarna), Max Karlsson (ordförande i Handelsanställdas förbunds…

Varför besöker du Bokmässan?
798 utställare och 4 185 programpunkter fördelat över fyra dagar. Bokmässan är Nordens största kulturarrangemang och årets teman var jämställdhet, medievetenhet och Sydkorea. Sammanlagt lockade mässan 86 132 besökare. Vår reporter Isac Fridlund frågade några av dem varför de kommit dit och vad som är det bästa med Bokmässan.

På plats i Almedalen: SVT
Som läsare av en tidning eller tittare av television kanske man ibland undrar vilka det är som är på andra sidan, vilka är de som levererar journalistik? Hur blir man en journalist? Ung Media fick möjligheten att träffa SVT, för att ta reda på hur man kan börja sin väg mot att bli en journalist….

Medieakademins presentation av årets förtroendebarometer
För nittonde året i rad presenteras MedieAkademins Förtroendebarometer, denna gång på Mediedagarna i Göteborg. I jämförelse med resultatet år 2015 har majoriteten av de undersökta varumärkena, medierna och institutionerna dalat i årets undersökning. En av förlorarna är dagspressen vars förtroende har gått ner med två procentenheter från 26 procent till 24 procent. Cilla Benkö, VD…